اثرات بسته بندی مواد غذایی بر میکروارگانیسمها و آنزیمها

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع غذایی
توضیحات:
پاورپوینت ارائه کلاسی رشته مهندسی صنایع غذایی مقطع کارشناسی ارشد با موضوع اثرات بسته بندی مواد غذایی بر میکروارگانیسمها و آنزیمها، در حجم 40 اسلاید.

در ذیل خلاصه ای از مطالبی که در اسلاید ها آورده شده، بصورت چکیده بیان می گردد. البته مطالب اصلی بسیار بیشتر از این چکیده می باشد. این فایل مربوط به سمینار ارشد رشته صنایع غذایی می باشد.

چکیده:
بسته بندی عبارت است از ساخت محفظه ای که سلامت کالای محتوای خود را از مرحله بعد از تولید تا مرحله مصرف حفظ می نماید و به عبارتی دیگر بسته بندی، یک مفهوم تضمین کننده برای تحویل مطمئن کالا به آخرین مصرف کننده در شرایط مطلوب با حداق هزینه است. بسته بندی کالا و عرضه آن داری سابقه طولانی می باشد. شواهدی بر بسته بندی کالاها از ۸ قرن پیش از میلاد مسیح وجود دارد. بسته بندی کالاها نیز به مرور زمان و با پیشرفت علم بشری، پیشرفت نموده و امروزه بسته بندی خود به علمی گسترده تبدیل شده است. با این حال صنعت بسته بندی مدرن در ایران سابقه ای در حدود نیم قرن دارد. صنعت بسته بندی به عنوان یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین عوامل موثر عرضه کالا و موفقیت در کسب بازار، هم اکنون تمامی فعالیتهای تولیدی و بازرگانی را در جهان متوجه خود کرده به نحوی که اگرچه مقوله جدیدی در صنعت و اقتصاد نیست ولی با تحولاتی که یافته توجه بسیاری را به خود جلب نموده و به عاملی تعیین کننده در موفقیت عرضه کالا و خدمات تبدیل شده است. متاسفانه با تمام اهمیت آن هنوز در ایران توجهی اساسی به آن نشده و می توان گفت صنعت قوطی سازی که شاید یکی از مهمترین شاخه های صنعت بسته بندی است آنچنانکه باید مورد توجه قرارنگرفته ، اگرچه در سالهای اخیر اقداماتی در جهت نوسازی آن بعمل آمده ولی هنوز راهی دراز در پیش است. هدف از بسته بندی کردن این است که هم زمان نگهداری آنها افزایش یابد و هم بطور کلی از خطر عوامل فساد درونی و بیرونی و اکسایش حفظ شود. همچنین حمل و نقل مواد غذائی بهتر و آسانتر انجام گردد. بسته بندی محصولات غذایی، چنان جدی و مسئله ساز است که می باید دولت به عنوان گامی در راه توسعه صادرات تسهیلاتی برای وارد کردن دستگاههای جدید بسته بندی و مواد لازم فراهم آورد و امکاناتی کافی در اختیار شرکتهای صادر کننده قرار دهد. رکود صنعت بسته بندی در ایران را می توان ناشی از کمبود و گرانی مواد اولیه بسته بندی و وسایل مورد نیاز و کافی نبودن آگاهی صادر کنندگان در این امر دانست. مهمترین عوامل موثر در فساد از جمله میکروارگانیسم و اکسیژن و نقش بسته بندی درجلوگیری از ورود آنها به مواد غذایی حیاتی می باشد.

فهرست بخشی از مطالب:
تعريف غذا
بهداشت مواد غذایی
فساد مواد غذایی
عوامل موثر در فساد مواد غذایی
راههای ورود میکروب ها به مواد غذایی
بسته بندی
بسته بندی هوشمند
مهم ترین عوامل موثر بر فساد مواد غذایی
روکش آنزیمی
ویژگی انواع بسته بندی مواد غذایی
مهم ترین ویژگی هایی که در انتخاب مواد بسته بندی مورد توجه قرار می گیرد
مزایای بسته بندی مواد غذایی
بسته بندی و بهداشت
و ...
دسته بندی: کارآفرینی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 28755 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:1,346 کیلوبایت

 قیمت: 21,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت و قابل ویرایش