مقاله ترجمه شده اثربخشی آموزش پیاده وری و صحبت در طبیعت برای افراد مبتلا به فرسودگی شغلی و استرس

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
ترجمه مقاله Walk it off! The effectiveness of walk and talk coaching in nature for individuals with در قالب فایل pdf به همراه فایل pdf مقاله انگلیسی.

 اثربخشی آموزش پیاده وری و صحبت در طبیعت برای افراد مبتلا به شکایات مربوط به فرسودگی شغلی و استرس.


روان‌شناسی محیطی (Environmental psychology)، از مباحث میان‌رشته‌ای در معماری، روان‌شناسی و بوم‌شناسی است که به بررسی روابطِ متقابل میان رفتار فرد و محیطِ پیرامونِ وی می‌پردازد و از سال 1960 پژوهش های روانشناسی محیط آغاز گردید. از طرفی دیگر محیط هاى شفا بخش یکی از مباحث مربوط به روانشناسی محیط می باشد و اصطلاحا به محیط هايى (کالبدی و غير کالبدی) اطلاق مى شود كه به روند بهبود و درمان بیمار كمك مى کنند. یکی از پژوهشگران پر استناد این حوزه خانم پروفسور اگنس ون دن برگ می باشد که به طور ویژه محیطهای طبیعی را مورد بررسی قرار می دهد. مقاله ی حاضر یکی از جدیدترین پژوهش های انجام شده توسط ایشان می باشد.

بنابراین بنا به درخواست دانشجویان و پژوهشگران گرامی، ترجمه ی مقاله را از طریق لینک زیر می توانید خریداری و دریافت نمایید.

چکیده :
مشکلات سلامت روان به عنوان شایع ترین بیماری های غیر واگیر در دوران مدرن در نظر گرفته می شود. اکنون یک زمینه رو به رشد در حال بررسی اجرای قرار گرفتن در معرض طبیعت در مداخلات مراقبت از سلامت روان است. مطالعه حاضر یک برنامه مشاوره پیاده روی و صحبت را حدوداً 18-12 هفته بررسی کرد که در آن کوچ و مشتری در یک محیط طبیعی بیرون می روند. 40 شرکت کننده (31 زن) با شکایات مربوط به فرسودگی شغلی و استرس وارد مطالعه شدند، نیمی از آنها برنامه پیاده روی و صحبت را دنبال کردند و نیمی دیگر در گروه کنترل (غیرفعال) بودند. علائم مربوط به استرس و فرسودگی شغلی و سلامت و بهزیستی در ابتدا، میان مدت و پس از مداخله اندازه‌گیری شد. سوالات ارزشیابی برای سنجش تجربیات شرکت کنندگان با برنامه و همچنین تجربیات آنها در محیط طبیعی اضافه شد. نتایج نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان در گروه پیاده روی و صحبت از نظر فرسودگی شغلی، علائم استرس، سلامت روان عمومی و رفاه بیشتر از افراد گروه کنترل بهبود یافته‌اند. این پیشرفتها در اندازه‌گیری پس از مداخله آشکار تر بود، اما برخی از اثرات در میان مدت قابل مشاهده بودند. شرکت کنندگان نیز این برنامه را مثبت ارزیابی کردند. اکثر شرکت کنندگان نشان دادند که مزایای اضافی محیط طبیعی را تجربه کرده اند.

مشخصات این مقاله عبارت است از :
نویسندگان مقاله :
van den Berg, Agnes E
Beute, Femke
نام ژورنال : Journal of environmental psychology
سال انتشار : 2021
دوره : 76
شماره : 101641
صفحات : 11-1
تعداد صفحات فایل مقاله : 11
قابلیت ویرایش : ندارد

⛔ پژوهشگر / دانشجوی گرامی لازم به ذکر است که زمان زیادی صرف ترجمه ی این مقالات شده است. بنابراین فایل حاضر صرفا جهت استفاده نکات مهم مقاله در دسترس شما قرار گرفته است و هرگونه کپی برداری و تکثیر ممنوع بوده و کلیه ی حقوق مادی و معنوی این اثر مربوط به گروه تخصصی مهندس ناظر ارشد می باشد. ⛔
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 1169 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:3,256 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل دریافتی به صورت zip می باشد که با نرم افزار WinRAR یا نرم افزارهای مشابه باز می گردد که حاوی دو عدد فایل پی دی اف می باشد. فایل های pdf به وسیله ی نرم افزارهایی مانند Foxit Reader، Adobe Acrobat Reader و اپلیکیشن هایی نظیر Polaris Office باز می گردد.

  • محتوای فایل دانلودی:
    یک فایل زیپ حاوی مقاله اصلی به همراه فایل ترجمه شده در فرمت pdf